Turkiet & Öland

I alanya på hotell Belle Efter bara någon timme i eftermiddagssolen, jag tyckte att vi skulle gå men Maria sa att ingen kan ju bränna sig på så här kort tid.

Alanya Ravza, en mycket bra och billig resturang nära hamnen. Vi var på väg upp till borgen Kale

Här ser vi Kizikule (röda tornet) Det var pilar som mot borgen som ledde uppenbart fel så vi frågade och fick vägbeskrivning. Det skulle vara 3km upp till toppen så vi vandrade.

Det skulle gå att köra upp och vi såg inga andra människor men vi fortsatte vandra. Runt här slutade stigarna och vårat vatten var nästan slut.

Vi kom iaf högre upp Fortsatte vandra men sen kom vi tillslut fram till bilvägen, vi hade fått en vägbeskrivning som var helt felaktig. Nu är vi uppe i borgen

Den sandstranden fast lite längre bort bor vi vid.

En trevlig restaurang på väg upp på berget som inte alls var speciellt turistanpassad. En turkisk pizza kostade 10kr och en sallad 12.50. Maria ville stanna kvar och starta ett katthem.

Tydligen hade vi gett städerskan för mycket i dricks. Så här såg lägenheten vi bodde i ut. Det var bara att gå över vägen för att komma till stranden. Dock inte alls speciellt smart att ha den största vägen alldeles vid stranden.

Kleopatrastranden Maria ligger vid hotellets pool

Ett kvällsdopp (jag kunde inte bada på dagen p.g.a min brända rygg) Minigolf

Vi åt lunch på en restaurang som nog bara lokalbefolkningen åt på normalt, mycket dålig engelska men god och billig mat. En mycket påklädd tant. Utanför Hamam:et som vi besökte.

Vi åkte med en badbåt. Det var på det där berget vi vandrade en bra bit tidigare under veckan.

Det var en fotograf med på båten som tog bilder som han sen försökte sälja, han skulle ha alla tjejerna att se så porriga ut som möjligt.

Jag ser till att skydda min rygg.

De hade stora problem att förtöja båten. Vi stannade till och badade vid en annan strand.

Eski Evi, vi gick förbi restaurangen tidigare och såg att det stod att de INTE visade fotbolls VM och att de INTE pratade fotboll så då bestämde vi oss för att komma tillbaka senare. Först åt vi meze. Man satt ute i det fria under olika fruktträd. En katt vid bordet som Maria tvingade mig att mata. På flygplatsen i Antalya

Öland Gunnel (Marias mor) Midsommarfirande

created with igal for freebsd